tisdag 14 januari 2014

En måste ju prova iallafall...


NuNej, jag tycker fortfarande inte att det är så kul att sy. Tyger ligger fint på hyllan, lyser fint i olika färger. Men det lockar inte  mig för tillfället. För det är så mycket som ska fram när man ska sy nåt; mönster, mönsterplast, sax, nålar, penna.
Sen ska det ritas av, nålas, klippas, kantas sömmar, sys ihop osv. Ja, ni vet. 
Det tar tid helt enkelt. 
Men så kommer det stunder, ögonblick, då jag ändå känner att jag måste prova. 

Som för nån dag sen, när jag hittade ett gratismönster på nätet. Mönster på en sommarblus, en Sorbretto.
Två tygstycken och lite snedslå. 
Så en sån blev det!

Nu under de kallare månaderna funkar det utmärkt att ha en topp under, som ovan. Till sommaren blir den söt tillsammans med en tunn kofta eller sjal. 

Vill du oxå sy en, klicka HÄR

Vill du se vad de andra i syföreningen har gjort, då klickar du HÄR

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig färgklick!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, precis ett sånt mönster har jag letat efter!

    SvaraRadera
  3. Så fin, kommer bli hur snygg som helst i sommar!

    SvaraRadera
  4. Så fin och vilket fint tyg.

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket allihop, det värmer!
    Mönstret är väldigt lätt att följa, Karin-Ida!
    Tyget är förresten ett loppisfyndat påslakan..

    SvaraRadera
  6. Ja, är ju så många komponenter och moment med att sy.
    Men det ser ut som ett finfint resultat!
    Och härligt tyg!!
    Svar: Ja, du måste lära dig virka sicksack, det är busenkelt och blir så snyggt!!

    SvaraRadera