måndag 16 december 2013

Koftan.

Jag älskar Gudrun Sjödens kläder. Färgerna, stilen, tanken bakom allt.
Men aldrig att jag har haft råd att köpa nåt, eller ärligt, jag tycker att det är lite för dyrt för min plånbok. Men titta & bli inspirerad kostar inget.

Men så fanns den där, som ett secondhand-plagg, en dag. Koftan, GUDrunkoftan. En storlek för liten, men ändå. I finaste gråa ullen. Mjuk som bara den. 
Den blev min och har varit så använd. 
Igår tänkte jag; den måste ju tvättas. Så vad gör jag? Slänger in den i maskinen med all annan 40 graders tvätt.
I TVÄTTMASKINEN, I 40 GRADER!!!!

60 minuter senare är lilla A, hon som är 4-år, lycklig ägare av en grå mindre kofta från GudrunSjöden. 
Mamman gråter nästan, dottern myser runt i koftan & säger med lilla rösten; mm..min kofta. Bara min. 

Inte många småkottar som myser i en GS-kofta. Glad är mamman iallafall att den uppskattas lika mycket av en 4-åring som av en 38-åring. Alltid nåt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar