onsdag 11 december 2013

En bra paussyssla

Så kom den igen, passionen för något. Ni vet när man börjar på något och man vill liksom inte sluta. Äntligen har jag lärt mig sticka vantar, eller är på god väg iallafall.

Min fina mormor stickade alltid vantar till mig som liten. Man fick önska färg och sen, efter några dagar var de klara. Önskar så att jag hade några par kvar av hennes hantverk. För jag minns att de var så fina och välgjorda. Gjorda av kärlek. 

Och nu, nu är nästan min första egna vante färdig. En liten grå en. Kvällsnöjet därhemma som är svårt att släppa ifrån sig. 
Så självklart måste det finnas en stickning på jobbet oxå, en som jag kan plocka upp när det behövs en paus. 


Vissa tar rökpaus, andra gör pausgympa, jag tar stickpaus.
 Äter klenäter & dricker varm choklad. 
 
Vill du se vad de andra på Symötet gjort, så klicka HÄR!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar