måndag 1 juli 2013

Tacksamhet

Det finns så mycket att vara tacksam för. Stort och smått. Saker vi tar för givet, människor vi tar för givet.
Livet, tar vi ibland för givet.

Hur ofta säger vi egentligen tack? Till Gud, till varandra, till oss själva. TACK!?
Jag glömmer det ofta, är så upptagen med alla "måsten", sånt som jag för tillfället tycker är viktigt. 
Fast när jag sen tänker efter, så var det kanske inte så viktigt, ändå.

Så idag, säger jag tack:

Tack för att jag fick vakna ännu en dag, tack för att jag fått sova i lugn och ro. Tack för att jag har någonstans att bo, en säng att sova i och värme runt omkring mig.

Tack för att jag har tre fantastiska barn 





Tack för att jag bor i ett samhälle där vi har bra sjukvård.
I dagarna har jag fått hörapparat, kanske det inte blir så många VA nu.
För en mindre summa fick jag blingbling bakom öronen. Bling som kostar betydligt mer än jag behövde betala. 


Tack för att jag har ett arbete, tack för att jag har förmågan att arbeta. Tack för alla fina kollegor och tack för alla möten.


Tack för att jag har mat bordet, rent vatten att dricka.
Tack för att jag har möjlighet att kunna vara kreativ, genom mina intressen.


TACK!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar