måndag 8 juli 2013

En helg, en kreativ sådan

En måndag, en vecka kvar innan semestern. En karneval ska genomföras och mycket ska förberedas innan.
Upplevelsevandring för barn ska byggas, skapande verkstad ska förberedas och affischer ska skrivas & tryckas.

Mycket som snurrar i huvudet och mycket som gör mig stressad. Så i helgen satte jag ner foten. Till mig själv. Gav mig själv en utskällning. Om att jag måste ta det lugnt, måste ta tid att andas, tid att fokusera på mig själv. Göra sånt som jag mår bra av, inga måsten utan bara glädje.

Så det gjorde jag; åkte på galej med mina tjejer, klädde om stolar, sydde och virkade. Åt god mat och byggde kojor. Läste Mamma Mu och spelade Wii. 

Laddade batterierna. Idag är jag på banan igen, med nysydd topp och nytt mobilfodral. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar