onsdag 3 april 2013

Plötsligt händer det

Stora saker är på gång, bra saker. Och mitt i allt det här så går jag och vinner en av de bästa barnböcker jag någonsin läst. En liten sak för några, men en stor och tacksam sak för mig.
Hemma hos oss läser vi mycket, både för själva och genom högläsning. Bibelberättelser blandas med barnböcker. Skönlitteratur blandas med faktaböcker. Barnböcker blandas med ungdomsböcker.

Det här är en bok som jag tror hela familjen kommer att uppskatta, skriven av M I McAllister och som  har blivit beskriven som en modern sagopärla. Och jag kan bara instämma, läste den själv för något år sedan genom jobbet och nu, har jag äntligen blivit ägare till en egen bok! Tusen tack Libris och Kyrkkaffe!!


1 kommentar:

  1. Roligt att du tycker om den -- det gör ju vi med!
    Jag har just lagt ut en länk till ett mönster för alla som vill sy en liten ekorre att ha som lässällskap: http://kyrkkaffe.libris.se/?p=7214
    Hälsningar,

    Anna

    SvaraRadera