måndag 11 februari 2013

En försenad härmapa

I lördags var det HÄRMAPAN igen, tyvärr låg mitt bidrag kvarglömt på jobbet. Så därför blir det en eftersläntare idag. En liten sådan. För äntligen har jag fått till det, jag har lyckats sticka något som faktiskt ser bra ut. En liten mössa, en liten hjälmmössa. MÖnster fick jag av min fina vän Frida, men denna modell finns ju lite överallt i bloggvärlden och är en modell som funnits med i flera år. Vill du också prova att sticka en sån här hittar du mönster bla här. Då jag fortfarande inte har en vettig kamera att kunna använda, försöker jag redigera mina bilder via internet, går sådär.Men bättre än inget. och ni ser ju, ändå.

3 kommentarer:

  1. Vilken söt en! Minns svärmor stickade en sån till Anja när hon var bäbis.

    SvaraRadera
  2. Fint! Ska försöka lägga till sitt bidrag i efterhand, så kul att du vill vara med i Härmapan!!

    SvaraRadera
  3. Tack Anna!Ja, detta är modell med flera år på nacken. jag hade själv en sån när jag var liten.

    Sandra! tack!! :-)

    SvaraRadera