lördag 29 december 2012

Härmapan härmar sig själv.

Varje år säger jag, i år ska jag köpa termobyxor eller kanske en termokjol. Varje gör jag inte det utan blir bästa kompis med långkalsongerna istället. För termobyxor verkade klumpigt och kjol verkade inte vara jag. Men, så kom den där dagen, dagen när jag skulle stå ute på marknad i flera timmar. Och ändå ville vara lite finklädd sådär. Kjol, tänkte jag, kjol ska jag ha. Var det nu kom ifrån?!

Så jag sydde mig en fleecekjol, en tjock mysig lila en. Med spetskant.

Och det var ju visst jag. Kjol, så praktiskt. Med ficka på sidan. Så till julafton syddes en kjol, gul med blommor. Och ficka.

Nu vill jag sy massor av kjolar, i olika material. Till exempel Yllekjolar som Malin Bohm, bomullskjolar som Solig, fleecekjolar som mig själv.

Tänk att nåt man inte trodde man tyckte om, var så rätt. Och det där rätta gjorde att man började härma sig själv...

Vill ni se vad andra härmapor har gjort, så klicka HÄR...



2 kommentarer:

  1. Kul att du vill vara med i Härmapan! Snygga kjolar, förstår att du härmar dig själv! ;) God fortsättning och Gott slut, Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Fina kjolar. Jag kan verkligen rekommendera att sy en yllekjol. Jag brukar ha yllelångkalsånger, raggsockor och yllekjol på vintern då kan alla täckbyxor gå och lägga sig i någon annans garderob :P

    SvaraRadera