fredag 5 oktober 2012

Ett inlägg utan bild, ett inlägg med mycket sorg

Jag måste få skriva av mig, jag måste få göra min röst hörd.jag måste få ut mina tankar och vad jag känner inför det som hände precis. Man har sett det på TV och man har läst om det i tidningar, men att få se med egna ögon, att få vara i samma rum och att inte kunna göra något... Ett apatiskt barn, ett barn som stängt av all kommunikation med omvärlden, ett barn som mest sover hela tiden, ett barn som behöver hjälp med allt, ett barn som är rädd för mänsklig kontakt. Detta barn, som inte valt att få leva som gömd flykting i Sverige, detta barn som bara vill vara ett barn och få leva i trygghet. Men Migrationsverket ger gång på gång avslag på hans ansökan om att få stanna, Migrationsverket menar att han har det lika "bra" i sitt hemland. Ett land där hans mamma hotas av fängelse. Jag blir arg, jag blir ledsen och jag är totalt oförstående??!!! Varför följer inte Sverige FN´s barnkonvention? Varför har Sverige en sån sned syn på barns rättigheter?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar