tisdag 26 juni 2012

Nya pärlor av gamla, följer trenden.

När det gäller trender så är jag nog en av de sista som har koll på sånt, iallafall när det gäller musik & kläder.Ja,såna saker.

Men när det gäller skapande har jag lite mer koll. Och är gärna den som provar nytt,testar. En av de senaste skapartrenderna är att smälta Nabbi-pärlor. Smälta till de blir nästan
platta,svalna och sedan göra nåt kul. Så jag och stora dottern ägnade osd åt detta ett bra tag. Så kul!

Detta blir mitt bidrag till veckans symöte. Vill ni se vad de andra gjort,klicka på loggan till höger!

4 kommentarer:

  1. Å vilka fina halsband! Vad hade du för tempratur å hur länge smälte ni dom??? Jätte kul ide!

    SvaraRadera
  2. tack! 200 grader i ca 5 min för små pärlor, lite längre för stora,

    SvaraRadera
  3. Ja, de sprider sig som en löpeld de där platta pärlorna. Snart är det väl dags för mig också att prova.

    SvaraRadera
  4. Klart du ska prova, jättekul och enkelt! du är ju en hejare på pärlor ju!

    SvaraRadera